Історія Ігоря Фостенка — колишнього безпритульника, який створив дизайнерський хіт
Ігор Фостенко стрімко увірвався в український медіапростір після приголомшливого успіху його компанії Enjoy the wood на краудфандинговій платформі Kickstarter. Його ідея з виробництвом настінних дерев’яних мап настільки зачепила бейкерів (інвесторів), що замість запитуваних 15 тисяч доларів йому «відвалили» 100 тисяч! Тепер дизайнерську новинку розбирають як гарячі пиріжки, а в планах компанії — вихід на американський ринок. Піймавши удачу за хвіст, хлопець міцно в неї вчепився і не має наміру відпускати. Але так було не завжди. За спиною Ігоря дуже непросте минуле. А його історія успіху ще раз доводить, що все можливо.
Коли Ігорю було 11 років, у нього померла мама. І хоча батько давно пішов з сім’ї, підліток переїхав до нього в Київ. Але у батька була інша сім’я і відносини не склалися. Ігор прийняв рішення «піти з дому». Спочатку жив у тітки, потім у друга. Згодом обзавівся друзями-безпритульниками і наслідував їхній приклад. У житті підлітка з’явилися сигарети, алкоголь і легкі наркотики. Чотири роки Ігор провів на вулиці.
Жив у підвалах, під пероном у Києві на станції Святошино. Було багато складних обставин. Адже це влітку романтика, а всю зиму ти ходиш по морозу в одному светрі. Багато моїх друзів в 12–13 років потрапляли до колонії для неповнолітніх.
Одного разу Ігор опинився в притулку, де подружився з людиною, яка працювала там вихователем. Він був віруючою людиною, допомагав людям, які потрапили в біду. Коли батька Ігоря через суд позбавили батьківських прав, чоловік запропонував взяти над підлітком опікунство. Так у 15-річного Ігоря з’явилася можливість повернутися до школи, яку він закинув з п’ятого класу. З вуличним життям було покінчено, як і зі шкідливими звичками.
Згодом Ігор закінчив столичне ПТУ, причому з червоним дипломом. Шукав себе в різних сферах бізнесу: працював над програмним забезпеченням для комп’ютерів, відкрив разом з другом інтернет-магазин. Переломним став 2014 рік, коли Ігор вирішив зайнятися виробництвом виробів зі шкіри та дерева. Компанія отримала назву Enjoy the wood. Спочатку це був чисто сімейний бізнес, в якому, окрім Ігоря, брала участь його дружина Марина і її батьки. Але зі збільшенням обсягу замовлень в компанії з’явилися вакансії.
У дитинстві я займався різьбленням по дереву, і якось я прийшов до думок заробляти таким способом гроші. Я думав, що найму того, хто буде виконувати всю роботу, але коли почав розробляти свої ідеї, то взагалі перестав з’являтися вдома — з головою пішов у цей процес. Сам все робив, сам продумував технологію.
Ідея дерев’яних мап народилася два роки по тому. Все почалося з переїзду в новий офіс, де була велика порожня стіна. Ігор вирішив прикрасити її мапою світу, причому дерев’яною. Коли мапа була готова, її повісили на стіну. Всім сподобалося. Для перевірки реакції потенційних покупців фотографії мапи виклали на сайті компанії. Наступного дня вже було перше замовлення.
Після отримання патенту на дерев’яну модульну мапу в березні 2018 року Enjoy the wood успішно завершила кампанію на Kickstarter. На Ігоря звернули увагу великі українські ЗМІ.
Наш успіх став можливий завдяки тому, що ми з України. Ми розповідали, що це сімейний бізнес, що у нас є діти, що ми чесно ведемо свій бізнес і платимо податки. Ми говорили, що хочемо пропонувати людям якісний продукт, і нам потрібна підтримка в розвитку.
На даний момент на сайті компанії можна замовити дерев’яні мапи світу, України, США і навіть карту з «Гри престолів». Всі вони можуть відрізнятися розміром, типом і кольором. Приємним бонусом стануть 3 дерев’яних кораблика, 2 літачки і компас.
Крім того, з недавніх пір з’явилися мапи з отворами для металевих літачків, якими можна позначати країни, в яких ви, наприклад, побували.
Крім інструкції, в комплект поставки входить міцна липка стрічка, за допомогою якої елементи мапи кріпляться на стіну. Як заявляє виробник, на самостійну установку конструкції йде не більше 40–60 хвилин.
Сьогодні на рахунку компанії Enjoy the wood більше 400 моделей товарів — від музичних шкатулок до гребенів для борід, а її засновник не тільки процвітаючий стартапер з крутою командою, але й щасливий чоловік і батько трьох дітей.